Milka. Tender Town 2014!

73 dni aktywacji, 700 miejscowości zaangażowanych w projekt, 1 wielki finał, 3 miasta, 3 imprezy masowe, 60 tysięcy uczestników i transmisje live w RMF FM i TVN. 2,5 mln widzów, 7 mln "uścików" online i 8,3 mln odsłon na stronie akcji. Mnóstwo dobrej zabawy, gigawaty pozytywnej energii i fioletowe szaleństwo, które ogarnęło całą Polskę. Oto druga, zwieńczona nagrodą MP Power Awards, edycja akcji Tender Town.


3 odbywające się równolegle plenerowe imprezy były ostatnim etapem wyjątkowej aktywacji realizowanej wspólnie przez event-factory, Starcom Mediavest, RMF FM i stację TVN na zlecenie Mondelez Polska: właściciela marki słodyczy Milka. Kampania pod nazwą "Milka. Wybierzmy Najmilsze Miasto w Polsce", integrująca regularną kampanię reklamową, działania PR oraz ogólnopolski plebiscyt internetowy wraz z szeregiem działań offline, zaangażowała miliony użytkowników w całej Polsce.

700 z 908 polskich miast i miasteczek wzięło udział w projekcie.  Ekipa Fioletowego Busa przemierzyła Polskę w poszukiwaniu najbardziej sympatycznych i pozytywnych mieszkańców miast odwiedzając z ukrytą kamerą 8 miast i realizując w nich wyjątkowe materiały filmowe, które w niekonwencjonalny sposób zachęcały przedstawicieli lokalnych społeczności do pozytywnych zachowań i bycia tender. Do finału akcji dotarły Rawa Mazowiecka (dwukrotny finalista), Augustów oraz Krynica. Miasta połączyła wola walki lokalnych społeczności o tytuł najmilszego miasta, a także pół miliona złotych przeznaczonych na promocję.

Do walki nakręcała konwencja telewizyjnego show i bardzo mocne zaangażowanie mediów: stacji telewizyjnej TVN oraz rozgłośni RMF FM. Uczestnikom z zaciśniętymi kciukami, dopingował co dwunasty Polak! Były konkursy, angażujące całe grupy wiekowe, zawodowe i społeczne, happeningi integrujące mieszkańców. Na miejsce imprezy przyciągnęła ich najlepsza, polska muzyka i prowadzący cieszący się medialną popularnością (Maryla Rodowicz, Kayah i Zakopower oraz Marcin Prokop, Irek Bieleninik i Piotr Gąsowski).

Zaplanowaliśmy i z sukcesem przeprowadziliśmy wszelkie formalności związane z organizacją logistyki 3 imprez masowych realizowanych w tym samym dniu, mimo rekordowo krótkiego czasu jaki mieliśmy od wyłonienia miast finalistów do wielkiego finału -  ok. 40 dni.

By zmierzyć sukces akcji przyjrzymy się liczbom: do rywalizacji przyłączyło się 700 z 908 miast Polski. Pod trzema scenami pojawiło się ok. 60 tys. osób. 2,5 mln widzów oglądało transmisję na żywo w TV. W trakcie akcji co piąty Polak udostępnił Milkowy „uścisk” w Internecie, a 8,3 mln osób odwiedziło stronę akcji. Rozdaliśmy 6 ton słodyczy. Udało się pozyskać aż 7 mln udostępnień na FB, a na koniec agencja event-factory zdobyła prestiżowy tytuł najlepszego eventu roku 2014 w konkursie MP Power Awards za tę właśnie akcję.