Pixel od Oknoplastu
Technologie, design, światło to główne hasła wokół których zbudowana była koncepcja autorskiego eventu dla firmy Oknoplast z okazji międzynarodowej premiery nowego produktu: okna PIXEL. Na lokalizację eventu wybraliśmy wyjątkowe miejsce: Teatr Szekspirowski w Gdańsku.
Wydarzenie poprzedziły 3 miesiące intensywnych przygotowań, spotkań, dokumentacji, wielogodzinnych sesji kreatywnych i burzy mózgów. Finalnie, przy użyciu prawie 1500 m kabli, blisko 10 ton sprzętu i z pomocą 80 osobowego zespołu techników, realizatorów, dźwiękowców, reżyserów, oświetleniowców i profesjonalnego zespołu produkcyjnego event-factory powstało spektakularne i nieszablonowe wydarzenie .
Wyjątkowe eventy potrzebują wyjątkowej scenerii, dlatego dziennikarzy z całej Europy (m.ni. Francji, Włoch, Niemiec, Słowacji, Czech, Słowenii) zaprosiliśmy do Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku - jedynego obiektu w Europie, który jest wierną kopią teatru elżbietańskiego i posiada otwierany dach, dzięki czemu spektakle można wystawiać jak w czasach Szekspira - pod gołym niebem. Gigantyczny mechanizm otwartego dachu wprowadzający do gmachu naturalne światło to mocne nawiązanie do funkcji okna. Na czas wydarzenia przestrzeń w teatrze została zupełnie przeorganizowana: amfiladowe loże teatralne zostały scenograficznie wypełnione ekranami projekcyjnymi, dzięki czemu uzyskaliśmy na 3 ścianach, na powierzchni ponad 280m2 przestrzeń do video mappingu - 270 stopni. Publiczność zaś zajęła miejsce tradycyjnie przewidziane jako przestrzeń gry aktorskiej. Główną osią narracji podczas prezentacji była realizacja kamerowa połączona z mappingiem i emisją materiałów video. Na każdym etapie wydarzenia głównym elementem pozostawało OKNO w wyjątkowej oprawie, którego zwielokrotniona forma znalazła swoje odzwierciedlenie również w symetrycznym podziale przestrzeni projekcyjnej. Prezentacja nowego produktu miała charakter kontekstowy. Pixel przedstawiony został w formie opowieści o wybranych ideach, które najmocniej do niego pasują: technologii, designie i świetle oraz ich roli w życiu codziennym. Zajęli się tym krakowski architekt Piotr Nawara (współtwórca projektu muzeum Tadeusza Kantora), który porywająco opowiadał o fenomenie okna w architekturze światowej oraz malarz Jacek Sroka, który podjął się próby opowieści o świetle i jego roli w życiu i sztuce.
Całość przedsięwzięcia uświetniała obecność formacji baletowo-akrobatycznej, która za pomocą tańca i muzyki zobrazowała 3 najważniejsze charakterystyki nowego produktu: TECHNOLOGIĘ, DESIGNE, ŚWIATŁO. Multimedialne widowisko zwieńczył koncert zespołu BOKKA, podczas które goście mogli podziwiać nowe okno w specjalnie do tego celu przygotowanym showroom Oknoplast'u, a także uczestniczyli w zorganizowanym na tę okazję wernisażu malarstwa Jacka Sroki oraz koktajl party.